lunes, 16 de junio de 2014

El Mundial de fútbol y el anuncio de McDonald's/The Football World Cup and the McDonald's commercial

Buenos días y buen lunes! el pasado jueves empezó el Mundial de fútbol, ¿sois much@s l@s aficionad@s a ese deporte? yo debo decir que yo nooo, quizá algún partido de la selección española, de esos de máxima rivalidad (como dicen en la tele jajaja) pero lo cierto es que es un deporte que no me interesa. Bueno voy al tema. Resulta que el otro día entré en Youtube para escuchar música y ví que había un anuncio de McDonald's Spanish wrap (o sea un wrap español McDonald's). Tuve curiosidad y clické para verlo. Dura unos 15 segundos (afortunadamente) y no os podéis imaginar lo increíblemente vergonzoso que me pareció el anuncio. Aquí lo tenéis:

Good morning and good monday! last thursday Football World Cup started, are many of you fans of that sport? I've to say I'm nooot, perhaphs any important match of the Spanish team but the truth it's a sport I'm not interested in. Well, straight to the point. The other day I was in Youtube to listen to some music when I saw a McDonald's Spanish wrap advert. I was curious about it and clicked to watch it. It only last 15 seconds (fortunately) and you can't imagine how incredibly shameful that advert seemed to me. Here you have it:



Para empezar lo que ellos llaman "chorizo sausage" parece más un perrito caliente que un chorizo con lo que demuestran que no tienen ni idea de cocina española. ¿Y el "Super Mario Bros" con montera y rosa roja en la boca? ¿Cómo puede una empresa pagar y publicista cobrar por dar una imagen tan lamentable y vergonzosa de un país?

To start with, what they call "chorizo sausage" seems to be a hotdog instead of a chorizo so they show they don't have the faintest idea of what Spanish cooking is. And the "Super Mario Bros" with a montera and a red rose in his mouth? How can a company pay and an advertising agent earn money giving such a shameful and pathetic image of a country?

2 comentarios:

  1. I agree - advertising is not at it's best - most of the time I barely even watch them as they are so pathetic!

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  2. I'm glad we totally agree about this topic. Advertisers take note and try to make better commercials!!

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