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(Este va a ser mi primer post traducido. Mi inglés no es demasiado malo pero seguro que habrán errores, por favor sed amableees jajaja, lo hago lo mejor que puedo, ¡Gracias!/This is going to be my first translated post. My English is not too bad but there'll be mistakes for sure please be kind jajaja, I’m doing my best, Thanks!)
Buenos díaaaas. ¡Yo no! yo no
quiero cambiar de compañía telefónica, ¡menudo quebradero de cabeza con esos
cambios!. Seguro que vosotr@s ya habréis sufrido “en vuestras carnes” lo que es
un voy a cambiar de tarifa dicho así sin pensar. Ayyy
Good morniiiiiing!. I don’t!. I don’t want to move to another telephone company, what a pain in the neck with those changes!. I’m sure you have already “suffered” what is to change telephone rates without giving it a second thought. Ayyy
En España tenemos las
siguientes (nombres ficticios): Osí, Badafon y Muevestrella. Todas te ponen
facilísimo el entrar con esta nueva tarifa, con esta nueva ventaja, etc etc
peeero cuando entras…todo es un laberinto de “le paso con tal departamento”,
“no ha pedido número de reclamación”, “no nos consta su llamada/petición”, etc
etc etc.
Yo me pasé de Osí a
Muevestrella, ahí empezó la odisea. Osí me pasó factura cuando ya no era
cliente suyo y en Muevestrella no aplicaron la tarifa que tocaba desde el
inicio con lo cual he estado dos meses pagando más de lo que pagaba antes del
cambio ¿dónde está la ventaja?. ¡Ah! y no se te ocurra devolver el recibo en el
banco o bloquear su pago porque automáticamente entras en el RAI. ¿Qué defensa
tenemos entonces los consumidores? Innumerables llamadas a atención al cliente
e invertir tiempo en reclamar. En mi caso parece que todo se ha encarrilado y
los importes se van a devolver pero ¿porqué tanta “burrocracia” para algo tan
sencillo?. Señores de las compañías telefónicas aligeren trámites, contraten
personal competente y faciliten los cambios porque si no más de uno se pensará
si le compensa el quebradero de cabeza. ¿Habéis tenido la misma experiencia que
yo?. Un abrazoooo
I moved from Osí to Muevestrella, and there the odyssey started. Osí sent me an invoice when I wasn’t their client already and Muevestrella didn’t apply the right rate from the first moment so for two months I’ve been paying more than I was paying before the change, where’s the benefit then?. Ah! And don’t think to ask the bank to return the invoice or not to charge that invoice in your account because automatically you get into the RAI (Defaulter record). Then which is the way we consumers have to defend ourselves? Countless phone calls to customers department and invest time claiming. In my case it seems that everything is going the right way and the amounts are going to be refunded to me but why so much bureaucracy for a so simple thing?. Ladies/gentlemen from telephone companies ease those procedures, employ efficient employees and ease the changes because then more than one customer will think if that change is worthwhile the headache. Have you ever had the same experience I've had?. Hugs!!
I moved from Osí to Muevestrella, and there the odyssey started. Osí sent me an invoice when I wasn’t their client already and Muevestrella didn’t apply the right rate from the first moment so for two months I’ve been paying more than I was paying before the change, where’s the benefit then?. Ah! And don’t think to ask the bank to return the invoice or not to charge that invoice in your account because automatically you get into the RAI (Defaulter record). Then which is the way we consumers have to defend ourselves? Countless phone calls to customers department and invest time claiming. In my case it seems that everything is going the right way and the amounts are going to be refunded to me but why so much bureaucracy for a so simple thing?. Ladies/gentlemen from telephone companies ease those procedures, employ efficient employees and ease the changes because then more than one customer will think if that change is worthwhile the headache. Have you ever had the same experience I've had?. Hugs!!
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