lunes, 24 de junio de 2013

¿Quién quiere cambiar de compañía telefónica? / Who wants to move to another telephone company?


                                                                      www.juntadeandalucia.es
 
 (Este va a ser mi primer post traducido. Mi inglés no es demasiado malo pero seguro que habrán errores, por favor sed amableees jajaja, lo hago lo mejor que puedo, ¡Gracias!/This is going to be my first translated post. My English is not too bad but there'll be mistakes for sure please be kind jajaja, I’m doing my best, Thanks!)
 
Buenos díaaaas. ¡Yo no! yo no quiero cambiar de compañía telefónica, ¡menudo quebradero de cabeza con esos cambios!. Seguro que vosotr@s ya habréis sufrido “en vuestras carnes” lo que es un voy a cambiar de tarifa dicho así sin pensar. Ayyy
 
Good morniiiiiing!. I don’t!. I don’t want to move to another telephone company, what a pain in the neck with those changes!. I’m sure you have already “suffered” what is to change telephone rates without giving it a second thought. Ayyy
 
En España tenemos las siguientes (nombres ficticios): Osí, Badafon y Muevestrella. Todas te ponen facilísimo el entrar con esta nueva tarifa, con esta nueva ventaja, etc etc peeero cuando entras…todo es un laberinto de “le paso con tal departamento”, “no ha pedido número de reclamación”, “no nos consta su llamada/petición”, etc etc etc.
 
 In Spain we have the following (fictitious names): Osí, Badafon and Muevestrella. All of them make the easiest way for you to go in with this new rate, this new advantage, etc etc buuuut when you go in……everything is a kind of a maze of “I put you through such and such department”, “You didn’t ask for your complaint number”, “We don’t keep record of your call/request/complaint,…” etc etc etc.
 
Yo me pasé de Osí a Muevestrella, ahí empezó la odisea. Osí me pasó factura cuando ya no era cliente suyo y en Muevestrella no aplicaron la tarifa que tocaba desde el inicio con lo cual he estado dos meses pagando más de lo que pagaba antes del cambio ¿dónde está la ventaja?. ¡Ah! y no se te ocurra devolver el recibo en el banco o bloquear su pago porque automáticamente entras en el RAI. ¿Qué defensa tenemos entonces los consumidores? Innumerables llamadas a atención al cliente e invertir tiempo en reclamar. En mi caso parece que todo se ha encarrilado y los importes se van a devolver pero ¿porqué tanta “burrocracia” para algo tan sencillo?. Señores de las compañías telefónicas aligeren trámites, contraten personal competente y faciliten los cambios porque si no más de uno se pensará si le compensa el quebradero de cabeza. ¿Habéis tenido la misma experiencia que yo?. Un abrazoooo

I moved from Osí to Muevestrella, and there the odyssey started. Osí sent me an invoice when I wasn’t their client already and Muevestrella didn’t apply the right rate from the first moment so for two months I’ve been paying more than I was paying before the change, where’s the benefit then?. Ah! And don’t think to ask the bank to return the invoice or not to charge that invoice in your account because automatically you get into the RAI (Defaulter record). Then which is the way we consumers have to defend ourselves? Countless phone calls to customers department and invest time claiming. In my case it seems that everything is going the right way and the amounts are going to be refunded to me but why so much bureaucracy for a so simple thing?. Ladies/gentlemen from telephone companies ease those procedures, employ efficient employees and ease the changes because then more than one customer will think if that change is worthwhile the headache. Have you ever had the same experience I've had?. Hugs!!
 



 


 
 
 
 

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